3ds max 2016 i 3ds max Design 2016 je jedan od najpopularnijih sofverskih paketa na tržištu 3D aplikacija. Ako vam treba 3D slika proizvoda ili zgrade koji će tek biti realizovani, ako vam trebaju likovi iz igrica, ako vam trebaju specijalni efekti kao što su eksplozije, vodene stihije ili oluje ili možda animirani film u nekom izmišljenom svetu, 3ds max je softver koji će zadovoljiti vaše potrebe. Na tržištu je prisutan skoro 3 decenije i predstavlja standard u 3D svetu.
Kome je namenjen kurs?
Arhitektama, iženjerima građevine i mašinstva, projektantima, industrijskim dizajnerima, dizajnerima kompjuterskih igara, animatorima, video dizajnerima, grafičkim dizajnerima specijalizovanim za dizajn ambalaže i svima koji imaju dodira sa 3D-om i animacijom.
Da li je neohodno neko predznanje?
Neophodno predznanje je opšte poznavanje rada na računaru, tj. da znate da napravite folder, premeštate fajlove iz foldera u folder i sl.
Već imam neko predznanje. Da li da odmah upišem napredni kurs 3D Studio MAX-a?
Najbolje da pažljivo pročitate plan i program ovog, osnovnog kursa, pa da procenite sami. Ako vladate sa više od 70% gradiva osnovnog kursa, onda nema potrebe da se zadržavate na osnovnom kursu. To malo što Vam fali da upotpunite znanje, možemo da pređemo u okviru naprednog kursa i onda da ga nadogradimo dalje. Ako ima više oblasti koje Vam nisu poznate ili se osećate nesigurno, bilo bi bolje da prvo završite osnovni kurs. Na naprednom kursu se već podrazumeva da vladate osnovama i, verovatno, nećete moći da ispratite teme koje se tamo obrađuju. To predznanje koje imate samo će Vam pomoći da brže završimo osnovni kurs, jer se nećemo zadržavati na stvarima koje znate. To znači da će osnovni kurs trajati kraće i da ćete ga platiti manje a ne punu cenu.
Postoji li mogućnost da slušam 3D Studio MAX kurs online (preko interneta)?
Naravno. Ako niste iz Beograda, Srbije ili Vam, jednostavno, više odgovara da učite od kuće, možete da pohađate kurs online (preko interneta). Više informacija o online (internet) kursevima možete naći na stranici posvećenoj internet (online) kursevima.
Koliko traje i koliko košta?
Informacije o trajanju i ceni kursa možete naći na stranici cenovnik.
Navedeni plan i program je okvir koji se prilagođava potrebama svakog polaznika. Plan i program je rađen u skladu sa preporukama firme Autodesk. Obuku izvodi Autodesk Sertifikovani instruktor i Autodesk sertifikovani profesionalac, na najnovijoj verziji softvera ili na verziji koju vi imate. Ovaj 3ds max kurs je osmišljen tako da vam nisu potrebni dodatni časovi po odslušanom kursu. Fajlovi sa primerima takođe spadaju u literaturu koju dobijate na početku, tj. tokom kursa.
Smisao osnovnog kursa je pre svega savladavanje straha od aplikacije kroz niz jednostavnih i vrlo slikovitih vežbi. Kada tog straha nema, učenje svakako ide mnogo brže. Ovaj kurs je osmišljen tako da polazniku posle njega nije neophodan nijedan drugi kurs. Mi naravno držimo i napredne kurseve sa tematikom po dogovoru ukoliko nemate vremena da radite sami.
Uvod
- Pregled UI, definisanje osnovnih pojmova, snalaženje u virtuelnom prostoru,
- Osnove pravljenja objekata u 3D prostoru.
2D crtanje
- Osnove crtanja u Max- u. Upotreba Bezier alata.
- Edit spline modifikator .
- Dobijanje 3D objekata izvlačenjem poprečnog preseka po pravoj i krivoj liniji. Upotreba Extrude, Bevel, Sweep modifikatora, Loft objekti.
Pravljenje kompleksnih 3D objekata od jednostavnih
- Dobijanje približnog oblika objekata upotrebom Boole – ovih operacija. Upotreba Boolean i Proboolean Compound objekata.
- Upotreba modifikatora na tako dobijene 3D objekte.
- Pregled često korišćenih modifikatora kao što su: Noise, Displace , Latice, FFD …
Menjanje 3D objekata
- Edit Poly modifikator i primeri modelovanja upotrebom ovog modifikatora.
- Modelovanje kuće, auto salona, fotelje, televizora, ormara.
Upoznavanje sa materijalima
- Materijali, osnovne opcije u Materijal Editoru
- Biblioteka template – a i biblioteka gotovih materijala.
- Pravljenje materijala od “nule”.
- Pravljenje često korišćenih materijala kao što su: voda, staklo, metali, kamen itd.
Menjanje materijala – mapiranje
- Materijali napredne opcije, Mapiranje.
Upoznavanje sa svetlima – Veštačko osvetljenje
- Svetla – osnovni principi.
- Vrste svetala i njihova namena i mogućnosti.
- Photometric svetla i njihova primena,
- Standard svetla i njihova primena.
Prirodno i difuzno osvetljenje
- Indirektno osvetljenje,
- Final gathering,
- Dnevno osvetljenje: Daylight system
Upoznavanje sa kamerama
- Kamere
- Osnovni tipovi kamere i primena
- Sočivo “riblje oko” i primena
- Telefoto sočivo i primena
Osnove animacije
- Osnove animacije
- Osnovni principi animiranja u 3Ds Max – u, tween
- Standardi koji su u upotrebi i vrste animacije
- Walk thru animacija, upotreba path constraint i position – constraint – a.
- Curve editor, kontroleri, wire parameters itd.
Renderovanje
- Renderovanje – osnove:
- Mental Ray, Iray i Cloud renderer, podešavanja
Specifična podešavanja
- Podešavanja za renderovanje statičnog rendera,
- Podešavanja za renderovanje animacije.
Postprodukcija
- Sredjivanje rendera u Photoshop – u, kompoziting.
- Osnove pripreme za štampu.
Po želji
- Osnovni pojmovi particle system-a, dobijanje vode i vatre, dima, pare i sl.
- Korišćenje naprednih tehnika crtanja i modelovanja:
- Crossection modifikator,
- Patch i NURBS modeling