Proizvoljna 3D površina u kompjuterskoj grafici

Jedan od osnovnih problema kompjuterske grafike koji se danas sreće u apsolutno svakom 3D programu i u velikom broju 2D aplikacija je poznat pod imenom “Convex Hull” ili “Convex Envelope“. Problem bi se mogao sažeti u sledeće pitanje:

Kako napraviti bilo kakav 3D objekat sa toliko detalja da bude funkcionalan, ali da ne preoptereti kompjuter maematičkim proračunima?

Rešenja

1. Voronoi Diagram (Voronoi tessalation)

Prvi pokušaj da podeli proizvoljnu površinu na skup manjih površina koje definiše određena matematička pravilnost učinio je Georgi Voronoi. Ova metoda se danas koristi u modelovanju terena i teksturisanju objekata jer daje vrlo zanimljiva i realistična rešenja.

Ova metoda nije najoptimalnija za rad, ali ima svoje primene.

Za detalje pogledajte članak na wikipediji

Primena u Autodesk 3ds max fusion 360 i drugim 3d programima

Evo i jedna zanimljiva primena u industrijskom dizajnu. Softver je Autodesk Fusion 360.

Voronoi-256-Cells-Brass

2. Delaunay triangulaion

Boris Delaunay je bio đak Georgi Voronoia i unapredio je njegovu metodu. Za razliku od Voronoijeve metode koja daje mnogouglove na površini, Deloneova metoda daje isključivo trouglove koji su slični po površini i po obliku pa je to sa računske tačke gledišta najbrži metod. Koliko je rasprostranjen govore 2 činjenice, u Game industriji se praktično samo on koristi, a takođe i za mapiranje terena pomoću satelita.

Ovaj metod se koristi i u 2D dizajnu, da se vaši radovi u Photoshopu ili drugim Adobe aplikacijama pretvore u vitraže ili nešto slično.

Verujem da je slika ove ptice svima poznata.

U nauci se ova metoda koristi za modeliranje kristala.

Za detalje o ovoj meodi pogledajte članak na wikipediji

Deloneova triangulacija

Deloneova triangulacija u grafičkom dizajnu i ilustracijama poznatim kao low poly grafika koje se rade na kursu u Illustratoru, Photopu i sl.

About Branko Jovanović

Pasionirani ljubitelj multimedije. Grafički i web dizajner, JavaScript i AS3 programer. Najviše, ipak, volim da držim kurseve o Adobe programima. Do sada sam obučio više od 3000 polaznika i održao preko 25000 školskih časova što nije malo, ali je moja želja da se edukacijom bavim do kraja života. Za više informacija pogledajte stranicu "O nama" ili me pratite na: Google +: google.com/+BrankoJovanovic

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.